A Volga parancsnoki autó
Az orosz gyártmányú Volga kombi személyautókat a Mentőszolgálat az 1970-es évektől vásárolta a KGST keretében. A típus az egy évtizeddel korábban üzembe állított, betegszállításra is alkalmas lengyel gyártmányú Warsawa személygépkocsit váltotta.
A megvásárolt példányokat nagyrészt belső szolgálati – parancsnoki – gépkocsiként és ellenőrkocsiként rendszeresítették, a Főigazgatóságnál és a megyei mentőszervezeteknél. A megyei főorvosok számára a területükhöz tartozó mentőállomások látogatása, a mentőjárművek ellenőrzése napi szintű rutinfeladat volt, amelyhez a Volgát használhatták, adott esetben számolva a mentés és betegszállítás igényeivel is.
A kombi típus érdekessége, hogy tágas gépkocsiszekrényének köszönhetően a gépkocsi belső terét a fekvőbetegek szállítására is alkalmassá tudták tenni; az átalakítást a mentők saját műhelyükben, „házilagosan” végeztek el úgy, hogy hordágyat is elhelyeztek a járművekben. A Volga mint kárhelyparancsnoki kocsi is szolgált, mellyel a megyei főorvos szállt ki egyes súlyosabb, illetve tömeges baleseti helyszínekre, koordinálva a helyszínen tevékenykedő mentőegységek munkáját.
Műszaki adatok:
- Motortípus: Volga ZMZ-451E
- Motortérfogat: 2445 cm3
- Teljesítmény: max. 98 LE
- Maximális sebesség: 140 km/h