Our english page is under construction!

Mercedes-Benz Sprinter rohamkocsi

Az 1990-es évek vége óta az eset- és rohamkocsik járműparkjának egységesítésére törekszik a Mentőszolgálat. A Mercedes-Benz 308, 309 és 310-es rohamkocsik típusait 1997-től egy új formavilág jegyében tervezett, komfortosabb betegterű típus, a Mercedes-Benz Sprinter 314-es követte. 2005-től a 313-as, 2007 nyarától a 313-as módosított változata, 2008 tavaszától a 315/36 CDI modell rendszeresített példányai futnak az országutakon az Országos Mentőszolgálat járműállományában. A Mercedes-Benz Sprinter típusai (313 CDI, 313 4WD, 314, 314 4WD) adták a teljes állományát, és adják még napjainkban is a rohamkocsi-szolgálat járműveinek egy részét. Ezek között a különböző útviszonyoknak megfelelően összkerékhajtású modelleket is találunk. Műszaki, technikai paramétereit tekintve e modell számos olyan tulajdonsággal rendelkezett, mellyel addig egyetlen típus sem. A Mercedes-Benz Sprinter első szervokormányos mentőgépkocsi, melynek vezethetősége lényegesen komfortosabb volt. Biztonsági berendezéseinek, az itt megjelent blokkolás- és kipörgésgátlónak (ABS, ASR) köszönhetően a modell vezetési komfortja már a korszerű személyautóhoz hasonlítható. Tömeg-teljesítmény aránya lényegesen felülmúlta a korábbi modellekét.

2005-ben egy újabb mentőegység-típus jelent meg az OMSZ-nál, a Tömeges Baleseti Egység (TBE). A TBE járműparkja 2007. év első felében újabb típussal bővült. Az újabb modellt – a korábban rohamkocsiként szolgáló, majd a működés igényeinek megfelelően átalakított Mercedes-Benz Sprinter 314/36 KA típusú mentőgépkocsit – a tömeges balesetek eszköz- és anyagigényéhez igazítva állították üzembe, elsőként a Közép-magyarországi Regionális Mentőszervezet területén.

A Mentőszolgálat 2005. július 1-jétől indította el a MICU (Mobil Intensive Care Unit) névre keresztelt, speciális funkciójú és felszereltségű betegszállító rohamkocsit. A Mercedes-Benz Sprinter 313 CDI típusú MICU mentőegység rohamkocsi alapfelszereltségű, kiegészítve a szoros intenzív szintű diagnosztikát és terápiát biztosító eszközökkel, gyógyszerekkel.

Műszaki adatok:

  • Gyártás éve: 1998
  • Gyártás helye: Németország
  • Súlya: 2740 kg
  • Motor: 2295 cm3
  • Teljesítmény: 105 kW (143 LE)
  • Sebességváltó: manuális, 5 fokozatú