Mentőmotor, mentőrobogó
2005. augusztus 5-én - nemzetközi példa nyomán - új szolgálati ág alakult az Országos Mentőszolgálatnál, a mentőmotor. A mentők, kihasználva e nagy teljesítményű motorkerékpárok adottságait, elsőként tudnak orvost, mentőtisztet küldeni a főváros és az ország főbb csomópontjai közelében lévő autópálya-szakaszok és települések baleseteihez. A mentőmotor az életveszélyes és súlyos betegek állapotának azonnali stabilizálására összeállított egészségügyi felszereléssel érkezik a helyszínre. A motoros mentők betegeinek további ellátását és kórházba történő beszállítását a már időközben kiérkező mentőegységek végzik.
A Mentőszolgálatnál egykoron és napjainkban rendszeresített típusok:
- Yamaha FJR 1300A, 2008 (1298 cm3)
- Harley-Davidson Electra Glide Police, 2009 (1690 cm3)
- Honda ST Pan European, 2010 (1261 cm3)
- Honda VFR 1200X Crosstoure, 2012 (1237 cm3)
Három évvel a mentőmotorok indulását követően, 2008. június 1-jével mentőtisztek és mentőszakápolók közreműködésével mentőrobogó indult a fővárosban. E szintén szezonálisan működtetett mentőegységeket elsősorban a főváros belső kerületeiben történt esetekhez riasztják. Az első két típus még 50 cm3-es volt, napjainkban már jóval nagyobb teljesítményű, 279 cm3-es motorkerékpár áll szolgálatban. Az új járművek nagyobb teljesítményének és méretének köszönhetően immár több lehetőség nyílik az egészségügyi felszerelések elhelyezésére. A nagymotorok mintájára, az ülés mögötti műanyag dobozban és az ülés alatti rekeszben további fontos mentőeszközök helyezhetők el a járműben.
A Mentőszolgálatnál egykoron és napjainkban rendszeresített típusok:
Yamaha Jog R, 2008 (50 cm3)
Yamaha Aerox R, 2010 (50 cm3)
Honda SH 300, 2013 (279 cm3)