Mercedes-Benz 310-es rohamkocsi

Az 1964-től rendszeresített Robur LO 2500-ast, az 1970-es évek közepétől, a Mercedesek üzembe állításával és elterjedésével párhuzamosan vonták ki a forgalomból. Az első Mercedes-Benz mentőgépjármű (a Mercedes-Benz 309-es) az Országos Mentőszolgálat működésének 25. jubileumi évében, 1973-ban kezdte meg szolgálatát a Markó utcai Központi Mentőállomáson.

Az 1980-as évek közepétől az akkori NSZK-ból importált 310-es modellek csak motorteljesítményükben tértek el az 1970-es évektől rendszeresített 308-as daraboktól. Betegterük közel megegyezett a korábbi modellekével. Széles munkapultot építettek a járműbe, melynek elemeként a kézmosó csap is helyt kapott. Szemmagasságban a pult fölött nyitott, több részre osztott műanyag polcban helyezték el a kötszereket. A pult alá került a táskákat és egyéb felszereléseket befogadó szekrény, a vezetőfülke fölötti mennyezeti térben pedig további felszereléseket helyeztek el. A Mercedes-Benz 210-es esetkocsikhoz hasonlóan a 310-es rohamkocsik betegterének oldalán is fontos, a betegellátáshoz nélkülözhetetlen diagnosztikus és terápiás eszközök kaptak helyet. A Mercedes-Benz 308, 309 és 310-es rohamkocsik típusait a kilencvenes évek második felétől szolgálatba állított Mercedes-Benz 314 Sprinter követte.

 

 

Műszaki adatok:

  • Gyártás éve: 1995
  • Gyártás helye: Németország
  • Súlya: 2500 kg
  • Motor: 2295 cm3
  • Teljesítmény: 74 kW (101 LE)
  • Sebességváltó: manuális, 5 fokozatú