Mercedes-Benz 210-es esetkocsi

Az első Mercedes-Benz mentőgépjármű (a Mercedes-Benz 309-es) az Országos Mentőszolgálat működésének 25. jubileumi évében, 1973-ban kezdte meg szolgálatát a Markó utcai Központi Mentőállomáson.

A Mentőszolgálatnál, az 1990-es évek közepétől a mentőtiszti szolgálatot adó esetkocsiknál is típusváltás történt. A Toyotákat Mercedes-Benz 210-es gépkocsik váltották, s így modernizálták a teljes állományt. Akárcsak a rohamkocsiknál, itt is szekrényekkel és pulttal kiegészített, a beteget két oldalról megközelíthető, magas belterű betegtér tette a mentőmunkát még komfortosabbá. Elődjével, a Toyotával ellentétben hordágya már hidraulikusan működő, a betegellátás során pozícionálható volt. A betegtér optimálisabb kihasználása végett e típusban immár - a mai megoldásokhoz hasonlóan - a gépkocsi betegterének oldalán is fontos, a betegellátáshoz nélkülözhetetlen diagnosztikus és terápiás eszközöket helyeztek el. Nagy várakozás előzte meg a Mercedes-Benz 210-es érkezését, mivel a méreteiben, a betegtér komfortos kialakításában az első olyan esetkocsi volt, melyben – a rohamkocsikhoz hasonlóan – a betegellátást a lehető legoptimálisabb módon lehetett kivitelezni. E típusokat az évtized végétől a Mercedes-Benz Sprinterek váltották, ezáltal megvalósult a mentőszolgálat egységesítési törekvése.

A roham- és esetkocsi meghatározása természetesen magába foglalja a kétféle egység vezetőjének személyét, a hozzá kötődő beavatkozási kompetenciákat és a járművek ehhez igazodó egészségügyi felszereltségét.

Műszaki adatok:

  • Gyártás éve: 1994
  • Gyártás helye: Németország
  • Súlya: 1790 kg
  • Motor: 2298 cm3
  • Teljesítmény: 74 kW (101 LE)
  • Sebességváltó: manuális, 5 fokozatú